BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 26 June 2009

okaasan+watashi(saya)

assalamualaikum,agak lama saya tak jengah ke blog saya.cukang shikeng(semester pertengahan),happyou(presentation)dah habis.Sekarang masih sibuk dengan report,kadai(syukudai)ext..minta maaf sahabat2 yang lama saya tak contact.Sebagai ubat penat habis exam,saya sempat lawat okaasan.Okaasan jemput saya ke rumahnya.Okaasan dan suaminya teringin nak makan makanan Malaysia=)Saya pun masaklah masak merah n semua lauk Malaysia'lauk Penang'yang agak pedas.Orang Jepun tak pandai makan pedas.Bagi pengalaman sikit kat okaasan n suaminya makan pedas=)Sempat juga pergi jalan2 di Nagashima Ongsen.Kebetulan musim panas sekarang memang penuh dengan bunga ajisai yang pelbagai spesis.Subhanallah cantik sangat bunga2,macam dikelilingi lautan bunga..Saya pergi malam,dapat tengok penuh kelip2 yang beterbangan hinggap di pokok.Lagi cantik,bila di tempat gelap,nampak cahaya kelip2 sahaja.Siang pula dapat tengok bunga2 dan saya dibelanja okaasan makan aiskrim bunga ajisai sedap=)..Alhamdulillah terasa bahang nak balik ke malaysia cuti tak lama lagi julai 18 ini.Sempat berpuasa di Malaysia sekejap,raya pula di Jepun,kebetulan masa Hari Raya ada exam kimatsu..doakan kejayaan kita bersama,jazakumullah.