BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 27 June 2010

Perjuangan Seiring Pergantungan


Nukilanku,Fareezeeannur 01:40,28 Jun 2010... buat memoir kita bersama,bermuhasabah diri,InsyaAllah.
Ya Allah berilah kejayaan buat sahabat-sahabatku yang sedang berjuang...


"Dari Abu Hurairah RA meriwayatkan bahawa baginda Rasulullah SAW bersabda; Sesungguhnya ALLAH berfirman;

Sesungguhnya Aku berada di dalam sangkaan hambaKU

(AKU akan bermuamalah dengannya sebagaimana yang dia sangkakan terhadapKU) dan

AKU bersama dengannya ketika dia berdoa kepadaKU.

[Hadis riwayat Muslim]"


Saat ini,
Aku rindu sesuatu,
Aku terkenang saat manisnya aku dan Dia,
Tiada penghadang qalbu antara aku dan Dia.

Tapi aku gusar,
Hati ini tidak keruan,
Mana perginya rasa itu,
Aku sedang mencari semula,
Ku telek dan ku tenung-tenung sejenak,
Ku paksa ia keluar...tapi enggan jua.

Sebenarnya aku pingin..pingin sekali,
Air mata ini mengalir,
Bukan sesuatu yang imitasi semata,
Tapi penuh ikhlas persis kehambaan,
Biarpun ia tidak sesuci bak telaga kauthar,
Namun kuharapkan ia dapat mengikat erat,
Antara aku dan Dia.

Sesekali aku berteleku,
Bermonolog dalaman kenapa begitu dan begini,
Semuanya berpunca dari kekhilafan aku,
Sebaliknya Dia tidak putus-putus,
Dan tidak pernah membelakangi aku,
Tidak sayugialah bertasbih untukNya.

Moga-moga aku,
Kita dan semua,
Sentiasalah 'meratap syukur' dengan nikmatNya,
Memaku diri sujud mengharap rahmatNya,
Moga perhitungan di hari yang hujung itu,
Kita semua tidak sugul dengan kehinaan dosa,
Mudah-mudahan dengan pnduan rahmatNya,
Hati-hati ini tetap utuh di bawah pandu inayahNya.

InsyaAllah......