BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 1 April 2009

kufur dalam kesyukuran itu...


kufur aku dalam syukur,
tika aku peroleh kejayaan,namaNya sekejap kuingat lantas ku lupa,
pabila aku mewah dalam nikmat aku tidak beringat malah tangan sengaja diberatkan,
sejak aku hebat di mata manusia... pandanganNya aku rasakan sememangnya tiada,
bila aku kekenyangan,perut jiran tetangga berkeroncong gamelan,
dengan wujudnya istilah dunia tanpa sempadan, aku alpa dari menyelak kalamMya.

inikah aku,aku..aku manusia atau khalifah?
walaupun apa aku,aku tetap milikNya,
muhasabahlah diri kelak aku,kau dan mereka juga dalam murkaNya...

maksud aku,kau dan mereka di sini adalah saudara sesama Islam.Hidup ini ibarat hirarki yang berkesinambungan.Maksudnya,jika tiada peranan dimainkan oleh setiap komponen dalam hirarki itu maka punahlah sistem.Kesimpulannya,tanggungjawab menegakkan amar makruf nahi munkar,terletak pada setiap muslimin dan muslimat.Janganlah hidup ini disandarkan pada ungkapan `masing-masing kubur,masing-masing jaga!!!`...setiap dari kita adalah tanggungjawab kepada yang lain.


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> FAREEZA
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>